نوشته شده توسط : باتری یو پی اس

شرکت FIAMM ایتالیا با داشتن ۸۰ سال سابقه تولید و عرضه باتری و دارا بودن بیش از ۴۵% سهم فروش باتری در دنیا و تولید و ارائه انواع باتری های Tubular Gel, GEL , Free maintenance sealed lead Acid (AGM) و باتری های نیروگاهی Plante Type و همچنین نسل جدید باتری های هوشمند نمکی (SMC) با مشخصات منحصر بفرد توانسته است دست رقبای خود را در بازار جهانی فروش باتری های یو پی اس و نیروگاهی ربوده و برای خود اعتبار و مقام بالایی کسب نماید.

کیفیت بالا و طول عمر بالای این محصولات باعث شده است که تقاضای این باتری یو پی اس در ایران به حداکثر برسد و همین امر باعث افزایش قیمت این محصولات گردیده است، بطوریکه قیمت یک باتری ۱۲ ولت ۱۰۰ آمپر تقریبا دو برابر باتری های هم رده موجود در بازار می باشد.



:: برچسب‌ها: باتری یو پی اس Fiamm ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : باتری یو پی اس

باتریها دارای عمر محدودی بوده که به فراخور نوع باتری طول عمر آنها نیز متفاوت می باشد و عوامل زیادی باعث خرابی و یا کم شدن راندمان و عمر آنها می گردد که در ادامه به مهمترین موارد  اشاره  می گردد :

دمای غیر مناسب :

 یکی از مسائل مهم برای بالا بردن راندمان و استفاده بهینه از باطری  ، استفاده از باتری دردمای مناسب می باشد و به همین منظورهر باتری نسبت به نوع ساخت آن در یک دمای خاص باید قرار بگیرد بطور مثال بهترین دما برای باتری یو پی اس  سیلد لید اسید(SEALED LEAD ACID ) 20 الی 30 درجه  ( یا دمای اتاق )  می باشد و اگر دمای محیط بیشتر از حد باشد  بر اثر دمای زیاد ،گاز زیادی داخل باتری تولید ، که در نهایت باعث عملکرد سوپاپ شده و گازهای اکسیژن و ئیدروژن حاصله از فعل و انفعالات  باتری خارج می گردد ودر نتیجه آب داخل الکترولیت کم شده و یا باتری بر اثر دمای بالا متورم می گردد، که در دو حالت عمر باطری بشدت پائین آمده و در دراز مدت باعث خرابی کامل باتری می گردد ، و در دمای پائین نیز فعل و انفعالات شیمیایی بسیار کُند شده و در نتیجه بازده لازم و بک آپ تایم طبق استاندارد باتری نخواهد بود .

لازم به ذکر است تمام تستهای لازم جهت باتری از قبیل زمان بک آپ دهی، سیکل کامل شارژ و دشارژ باید در یک دمایی ثابت انجام گیرد تا دقت لازم را داشته باشد .

شارژ بیش از حد باتری :

     شارژ بیش از حد یکی دیگر از عواملی است که باعث خرابی باتری می شود چرا که ولتاژ بیش از حد ( تعریف شده طبق جدول شارژ)  به باطری متصل گردد جریان زیادی وارد باتری شده که باعث بالا رفتن دمای داخلی باتری و خارج شدن گاز از طریق سوپاپ می گردد و در نهایت شبکه الکترود مثبت دچار خوردگی شده و باتری بشدت دچار مشکل     می گردد.

      ولتاژ هر سلول باتری 2 ولت بوده که ولتاژ لازمه برای شارژ هر سلول حداکثر30/2 ولت  می باشد که بطور مثال در باتری 12 ولت که دارای 6 عدد سلول است حداکثر ولتاژ جهت شارژ 8/13 ولت می باشد(30/2×6) و جریان شارژ نیز باید نسبت به آمپر ساعت باتری تعیین گردد تا باتریها از جریان بیش از حد استفاده نکنند.که می توان بر اساس همین فرمول برای تمامی باتریها ، ولتاژ شارژ را محاسبه نمود .

     در نتیجه حتماً باید از یوپی اس UPS مناسب استفاده نمود تا شارژر آن بتواند به درستی عمل نماید و بصورت اتوماتیک شارژ باتری را مدیریت نماید .

 

دشارژ بیش از حد باتریOver discharger  

عامل دیگری  که باعث کم شدن عمر باتری می گردد دشارژ بیش از حد بوده که باعث سولفات شدن سرب شده و در نهایت امپدانس ( مقاومت ) داخلی باتری را بالا می برد و باید توجه داشت که  با داشتن یوپی اسUPS مناسب مقدار دشارژ باتری نیز قابل کنترل می باشد . یعنی UPS کاملاً باتریها را دشارژ نمی کند و طبق استاندارد دشارژ باتری ، بعد از اخطار به USER سیستم را قطع می کند .

 

ریپل برق متناوب( AC )

ریپل برق متناوب به هر ولتاژ متناوبی که به روی شارژر برق مستقیم قرار گیرد گفته می شود که باید دقت داشت برق متناوب به هیچ عنوان وارد باطری نشود که باعث کم شدن عمر مفید باتری یو پی اس و تاثیر بسیار نامطلوبی در روند کاری باتری خواهد داشت .

 

 اتصال کوتاه سر باتری : (Short )

     هرگاه دو قطب مثبت و منفی باتری توسط یک رسانا به هم متصل گردد به آن اتصال کوتاه باتری گفته می شود که این اتصال یا شورت بسیار اثر مخرب در باطری داشته  و در بعضی مواقع باعث قطع مدارات داخلی باتری می گردد که در این حالت باتری کاملاً خراب شده و دیگر قابل بازیافت و ترمیم نمی باشد از این رو باید دقت شود باتری در یک محفظه خاص که اصطلاحاً کابینت باتری(case battery ) نامیده می شوند نگهداری و  وسایل رسانا و فلزی در نزدیکی باتری قرار نگیرد .



:: برچسب‌ها: باتری یو پی اس,خرید باتری یو پی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : باتری یو پی اس

شرکت باتری یو پی اس YUASA در سال ۱۹۷۹ در آمریکای شمالی با آرمان پدید باتری موتورسیکلت تاسیس گردید اما با سپری شدن زمان و با دقت به توسعه این کارخانه تولیدی و با نگرش به درخواست وتقاضای بازار این کارخانه از عهده آن برآمد که در عرصه پدیداوری باتری یو پی اس هم به فعالیت پرداخته و از رقیبان خود پیش افتاده و به یک کارخانه با اعتبار جهانی پدیدآوری باتری یو پی اس تبدیل گردد .و در سال ۲۰۰۲ موفق به گرفتن استاندارد جهانی یو پی اس گردید.این شرکت هم اکنون با پدید آوری بیشتر مصارف باتری این توانایی را بدست آورده است که حدود ۴۳ درصد معاملات باتری کره جنوبی را در دست خود بگیرد. کارخانه تولید باتری یوپی اس YUASA(یواسا) در بیشتر کشورهای دنیا پخش سرتاسری داشته و در بیشتر یو پی اس ها مورد کاربرد قرار می گیرد.

باتری yuasa

این کمپانی با رعایت کردن استاندارد جهانی تولید کننده باتری در بین کشورهای خارجی در گروه متوسط قرار داردو از سال ۲۰۱۲ با راه اندازی خط های تولید بی شمار برای گسترش تولید و صادرات گرفته است.

اینک کمپانی باتری سازی YUASA یکی از بزرگترین تولید کننده آمریکایی و عظیم ترین پخش کننده باتری برای موتورسیکلت , خودرو , خودرو برقی , یو پی اس و دیگر دستگاهها مورد بکارگیری قرار می گیرد.



:: برچسب‌ها: باتری یو پی اس,خرید باتری یو پی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1398 | نظرات ()