نوشته شده توسط : باتری یو پی اس

تفاوت باتری یو پی اس و باتری اتومبیل چیست؟ آیا میتوان از باتری ماشین برای ups استفاده کرد؟

باتری های اتومبیل نیروی الکتریسیته را با استفاده از واکنش اسیدسولفوریک بر روی صفحات سربی که درمایع معلق است تولید می کنند، به همین دلیل به آنها باتریهای ” معلق درمایع” نیز گفته می شود.

این قبیل باطری ها برای استفاده در ups مناسب نیستند زیرا این امکان وجود دارد که اسید از محفظه باتری به بیرون نشت کند وهمچنین هنگام شارژ باتری ممکن است گازهیدروژن قابل اشتعال تولید شود که دریک محیط بسته می تواند خطرناک باشد.

 باتری ماشین ، باطری خودرو

به همین خاطر، باتری های ups ازنوع مخصوصی هستند:
باتریهای سیلد لید اسید

 

باتری های سیلد لید اسید برای جلوگیری از هرگونه احتمال فرار هیدروژن یا نشتی اسید، کاملاً بسته شده اند. برای کاهش بیشتر احتمال نشتی، اسید با لایه هایی از نمد یا فیبر پوشانده شده است که آنرا سرجای خود نگاه دارد.

این نوع از باتریها مزایای بسیاری نسبت به باتریهای سنتی معلق درمایع دارند ازجمله اینکه براحتی می توان آنها را درمسافتهای طولانی حمل ونقل کرد زیرا درمقابل نشتی محافظت شده اند درحالیکه باطریهای سنتی معلق درمایع بعنوان یک ماده خطرناک و ریسک پذیر در نظر گرفته می شوند.

باتری سیلد لید اسید یو پی اس

تنها نقطه منفی باتری یو پی اس این است که قیمت آنها در ظرفیت های مشابه دو یا سه برابر از باتری های معمولی بیشتر است.

تمام باتری ها برحسب ولتاژ نامی (برحسب ولت) وظرفیتشان (برحسب آمپر- ساعت) طبقه بندی می شوند.



:: برچسب‌ها: خرید باتری یو پی اس,باتری یو پی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : باتری یو پی اس

ترفندهای افزایش طول عمر باتری یو پی اس

افزایش طول عمر باتری یو پی اس : یو پی اس یا منبع تغذیه بدون وقفه دستگاهی است که این امکان را به شما می دهد تا قدرت تامین برق یا انرژی  مورد نیاز مصرف کننده های برقی را به هنگام قطع برق را داشته باشید.

این دستگاه علاوه بر تامین برق مورد نیاز شما،  سیستم های نصب شده به آن را از گزند و آسیب نویز ها و اختلالات شبکه برق شهری ماسون نگه می دارد.

این دستگاه (یو پی اس) برای تامین برق لازم در زمان قطع برق شهری نیاز به باتری دارد تا انرژی را در خود ذخیره کرده و در زمان های لازم از برق دورن باتری استفاده نماید.

باتری ها نسبت به نوع و میزان شارژدهی (مدت زمان برق دهی) متفاوتند که برای انتخاب باتری برای دستگاه خود باید با کارشناس مربوطه در این حوزه مشورت نمائید.

موارد استفاده از دستگاه ups ، می توان به دوربین های مداربسته ، سیستم های کامپیوتری ، لوازم آزمایگاهی ، بیمارستان ، مراکز دندانپزشکی ، مراکز حساس و تخصصی ، پتروشیمی ، پالایشگاه ، سیستم های موتوری برقی ، خودروهای هیبریدی یا برقی ، سیستم های داخلی کشتی و هواپیما و …. اشاره کرد.

 
انواع باتری یو پی اس

    باتری یو پی اس سیلدلید اسید
    باتری یو پی اس نیکل کادمیوم

 
افزایش طول عمر باتری های یو پی اس

برای این که بخواهید باتری یو پی اس دستگاه شما عمر بالائی داشته باشد به نکات زیر توجه فرمائید:

 

    ۱ – حتما باید یو پی اس و باتری (داخلی و خارجی) را در محیط خشک و سرد (خنک) نصب کنید.

برای افزایش عمر باتری باید باتری ها را در دمای ۲۵ درجه سانتی گراد و پائین تر قرار دهید. در زمان نصب یو پی اس و باتری یو پی اس حداقل ۱۰ سانتی متر از هر طرف از وسایل الکترونیکی و دیوار فاصله دهید.

باید به این نکته توجه کنید که دمای بالای ۲۵ سانتی گراد و عمر باتری را کاهش می دهد. هر ۸ درجه باعث می شود تا ۵۰ درصد از عمر باتری بکاهد.

 

    ۲- باتری های اضافی (تازه خریداری شده) را که بر روی ups نصب می شوند را در جای مناسب و به دور از رطوبت قرار دهید.

انبار کردن باتری های اضافی یا تازه خریداری شده باعث می شود که باتری ها مورد استفاده قرار نگیرندو معمولا بعد از گذشت ۱ سال ظرفیت آن ها به کلی خالی شده و از بین میرود.

باتری های بلا استفاده را معمولا هر ۶ ماه یک بار دوباره شارژ نمائید و در دمای زیر ۵ درجه قرار دهید.

معمولا باتری های یو پی اس AGM و باتری ژل اسید طول عمر زیادی نسبت به باتری های دیگر داشته و حتی در انبار نیازی به شارژ مجدد ندارند.

باتری agm و ژل از نوع باتری سیلد اسید گران قیمت می باشند که طول عمر بالایی دارند.

 

    ۳- کالیبره کردن باتری یو پی اس هر یک سال یکبار
    ۴- نگهداری از باتری را به صورت دوره ی انجام دهید.

شما باید به این توجه کنید که به صورت ماهانه و یا دوره از باتری ها و دستگاه ها بازدید کرده و باتری هایی را که دشارژ شده اند را صرف مدت زمان ۲ روز دوباره شارژ نمائید. همچنین باید مطمئن شوید که بارتی شما در حالت خوبی قرار دارد. در صورت وجود نوسان در ولتاژ ممکن است به مصرف کننده ها (دستگاه های نصب شده به یو پی اس)آسیب وارد کند.

دشارژ و شارژ مجدد آن در مدت زمان زیاد از عمر باتری به شدت می کاهد.اگر مقاومت داخلی باتری یو پی اس در اثر خوردگی افزایش یافته بهتر است باتری خود را تعویض نمائید.

افزایش مقاومت داهلی باتری اگر به بالای ۲۵ درصد نفوذ کرد وقت تعویض آن باتری است. بهتر از برای اندازه گیری مقاومت باتری ، ظرفیت آن را اندازه بگیرید.



:: برچسب‌ها: خرید باتری یو پی اس , باتری یو پی اس , یو پی اس ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهريور 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد